TwweeT en de kleine dingen

zondag, mei 26, 2002

Zwemdag
Zondag is zwemdag voor mij. Slechts één andere dag in de week kan ook die titel dragen, maar die andere dag varieert nogal eens. Elke zondagmiddag kan je mij in het plaatselijke stedelijke zwembad terugvinden. Zo ook vandaag. Zoals steeds stopte ik mijn kleren en rugzak in het daartoe bedoelde kastje. Een snelle douche, en dan het water in. Dat was toch de bedoeling, want onder de douche constateerde ik dat het bandje met het sleuteltje dat op mijn kastje paste, niet rond mijn pols paste. Een ander kastje en een ander bandje uitzoeken dus. Ik stopte mijn kleren in het kasje net naast mijn oude kastje. Aan de andere lkant was er een meisje haar kleren ook in het kastje aan het wegsteken. Ik zag haar gezicht niet, maar vermoedde wel dat we ongeveer even oud zouden zijn. Daarna direct het zwembad in, die douche had ik ondertussen wel gehad. Het meisje volgde en dook net na mij het water in. Nog steeds zag ik haar gezicht niet, enkel haar losse blonde haren, die half voor haar gezicht vielen. Nadat ik al bijna twee lengtes achter de kiezen had, gunde ze me eindelijk een blik op haar gezicht. Open gezicht, grote blauwe ogen, een lachebekje, dat moest L. zijn! En ja, ik zag het goed. Ook bij haar ontwaarde ik tekenen van herkenning. Ooit zaten we samen in de klas, maar in welk jaar dat juist was, was niet meer helemaal duidelijk. Daarna scheidden onze wegen, en meer dan een kort babbeltje en een paar kennissen, deelden we niet meer. Maar toch leuk, zo'n babbeltje, ook nu weer.