TwweeT en de kleine dingen

vrijdag, juni 14, 2002

Middagpauze (2)
Vrijdagmiddag opent nieuwe perspectieven. De keuze tussen een middagpauze in stilte, of gevuld met roddels wordt uitgebreid. Vrijdag is er vlakbij immers markt. Snel even langs de groenteboer, verse spinazie voor vanavond en een bakje frambozen voor tussendoor, bij het viskraam garnalen voor bij de boterham zo meteen, het bakkerskraam, een brood, ook voor zo meteen, en tenslotte naar de geitenboer. Daar schaf ik mij hun heerlijke verse kruidengeitenkaas aan, en een pot yoghurt. Met die yoghurt heb ik grootse plannen: ik heb mij in 't begin van deze week namelijk een heuse yoghurt-machine aangeschaft. De geitenboer-yoghurt zal mij mijn eerste zelfgemaakte yoghurt leveren. Ik ben eens benieuwd. Helemaal beladen repte ik mij terug naar de werkplek, waar ik mij te goed deed aan het brood en de garnalen, in stilte...mmm... en buiten, in het zonnetje...mmm...