TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, juli 02, 2002

Appartementje
Ik heb boven- en onderburen. Boven woont een jong koppel, onder een jongeman. Vorige week kmam ik mijn bovenbuurman op de trap tegen. Meestal volgt er zoiets van "Goeienmorgen." of "Slecht weer vandaag hé." Waarna het terug stil wordt en ieder zijn weg verder zet. Vorige week was het echter anders. Na mijn "Goeiemorgen!" volgde een hele uitleg. "Als je iemand kent die hier een appartementje zoekt, wij verhuizen. Ons appartement komt dus vrij." Ik heb dan nog even geïnformeerd naar hun nieuwe plannen. Hij was duidelijk in zijn sas met die aandacht. Ik ook, met zijn mededeling. Onmiddellijk dacht ik aan een aantal vriendinnen die nog op zoek zijn naar een woning voor binnekort. Dat zou ik wel fijn vinden, vriendinnen dicht bij, maar met een deur die op slot kan ertussen. Vanavond komt vriendin E. langs. Zij zou het hier wel zien zitten. Tenminste, als haar vriendin M. ook wil. Want E. en M. willen samen iets huren. Kwestie van de kosten te drukken. Verslag volgt later...