TwweeT en de kleine dingen

vrijdag, juli 26, 2002

Appelsien
- "Vijf kilo persappelsienen alstublief."
"Ooh, 't zijn van die kleintjes, dat is goed, die zijn veel zoeter!"
- "Ge zijt de eerste die daar zo content mee is. De meeste klanten klagen daarover. Die vinden dat veel te veel werk, maarja, ze beseffen niet dat die lekkerder zijn."
- "Ik vind dat echt beter. Dat worden lekkere sapjes deze week. Vorige week dan kon ik niet komen, ik was ziek toen. Maar deze week zal het mij extra goed smaken. En dat ligt ook veel beter in de hand bij het persen hé."
- "Er komt hier elke week een madam drie keer vier kilo appelsienen halen. Die werd bijna boos toen ze de kleine appelsienen zag. Maarja, de mensen zijn ook niet rap content hé."
"Moet ge nog iets hebben?"
- "Ja, hier, die pompelmoezen nog."
"Amaai, dat is dan nog meer als mij."
- "Dat is dan 5 euro 90."
"Celine, draai u eens om en help dat meisje eens."
- "Alstublief"
"En 't wordt goed weer hé, van 't weekend! Ze hebben gezegd dat het tot aan het begin van volgende week goed blijft."
- "Dat is nog maar vijf euro, daarmee ben ik nog niet gesteld hé."
- "Oei, dat is waar, ik ben nogal verstrooid vandaag."