TwweeT en de kleine dingen

zondag, juli 28, 2002

Fiets
"Vind je het niet erg om zo laat nog naar huis te fietsen?" "Zie je er niet tegen op om zo laat nog door M. te fietsen?" "Ben je niet bang zo alleen op je fietsje?" Nee, ik vond het niet erg, nee ik zag er niet tegen op, nee ik was niet bang. Zo had ik tenminste nog een beetje tijd voor mezelf, kon ik mijn hoofd eens helemaal leegmaken. Mijn hoofd was vol. De film, Lucia y el sexo, had nog teveel indrukken nagelaten, die moest ik eerst even op een rijtje krijgen. De drukke gesprekken en de nieuwe mensen hadden de rust niet echt doen weerkeren.
Laat in de nacht stapte ik op mijn fiets. Ik moest de hele stad door, van de ene naar de andere kant, over de grote markt. Het was stil op straat. Mijn rok fladderde op het ritme van mijn trappen. Het kleine briesje bracht mijn hoofd een beetje verkoeling. Alle terrasjes waren al leeg. Vanuit de verte waaiden er toch nog vrolijke stemmen naar me toe. Af en toe passeerde ik een auto. Bijna thuis rook ik de warme bakkerslucht. 't Was een mooie avond, morgen een verse dag!