TwweeT en de kleine dingen

woensdag, juli 24, 2002

Sleutel
Ik heb een nieuwe sleutelhanger. Het vorige ringetje had zijn beste tijd gehad. Eén voor één haalde ik al mijn sleutels en de BOB-sleutelhanger van het oude ringetje. Ik bekeek de sleutels en bedacht bij elk exemplaar op welke deur ze pasten, op welk slot ze gaan. De sleutel van de voordeur, de sleutel van mijn deur, de sleutel van het werk, de sleutel van mijn ene fietsslot, de sleutel van mijn ander fietsslot, de sleutel van het vrijwilligerswerk en de sleutel van het geldkistje. De sleutel van thuis en nog een sleutel van een fietsslot.
Er bleven twee sleutels over, een grote en een kleine. Geen idee op welke deur ze passen, waartoe die sleutels mij toegang verschaffen. Toch haalde ik ze er net als alle andere af en draaide ze in het nieuwe ringetje. Misschien kom ik in een gevaarlijke, spannende zoektocht ooit een slot tegen waarop deze sleutels passen. Misschien redden die sleutels mij ooit van een groot onheil. Ik heb ze in elk geval altijd bij me. Je weet nooit...