TwweeT en de kleine dingen

maandag, augustus 05, 2002

Kus
Voorzichtig, een tikkeltje aarzelend, boog de man zich naar mij toe. Hij gaf me een kus op m'n wang. Ik kende de man amper, slechts één keer eerder hadden we elkaar gezien. Eigenlijk heb ik niet zo de gewoonte om "onbekenden" ter begroeting een kus te geven. Alleen familie en heel nabije vrienden krijgen spontaan een kus. Zo ging het er bij ons aan toe, eerder uit gewoonte dan uit principiële overwegingen. Stel, de man had niet de gewoonte relatief onbekenden ter begroeting een kus te geven. Stel ik had die gewoonte wel. Hoe zou de man gereageerd hebben, moest ik aanstalten maken hem spontaan een kus op zijn wang te planten? Vrouwen accepteren nogal snel, maar zouden sommige mannen niet vreemd opkijken? Overigens, ik had niets tegen die kus hoor man, ik vind het wel een goede gewoonte.