TwweeT en de kleine dingen

woensdag, augustus 21, 2002

Paraplu
Mensen die fietsen met een paraplu zijn mietjes. Op de fiets is een paraplu niet alleen onhandig - je ziet immers niet meer waar je fietst - het heeft ook helemaal geen nut. Nat word je toch. Als het regent, en je bent met de fiets, trek dan een regenjas aan, of nog beter, een "bachke". Aan een "bachke" heb ik zelf altijd een hekel gehad. Dat zat in de weg, je kon je hoofd niet meer bewegen en het stonk. Ik koos resoluut voor de regenjas.
Tot gisteren. Gisteren heb ik mezelf belachelijk gemaakt. Ik had geen regenjas bij me, het regende en ik moest met de fiets naar huis. In mijn tas zat een paraplu. Het was donker en niemand zag me. De verleiding was groot. Ik besloot voor één keer een mietje te zijn. Ik baande me een weg met fiets én paraplu door regen en wind naar huis. Helemaal droog bleef ik niet. Maar ik moet toegeven, zonder was ik natter geweest.