TwweeT en de kleine dingen

zondag, augustus 04, 2002

Plots stopte de muziek
De DJ vroeg stilte.
Hij kreeg die niet.
Waarom zouden we ook, we wilden muziek.
"Ik denk niet dat jullie de ernst van de situatie kennen, daarbuiten is iemand neergeschoten, iemand vecht voor zijn leven."
Nu werd het wel stil.
Heel stil.
Buiten lag een wit laken over een menselijke vorm.
Even verderop verdrongen verpleegkundigen en artsen zich om een tweede lichaam.
Ik wilde niet kijken, ik wil niet weten wie het was.
Ik wil niet, nog niet, weten hoe het afliep voor de tweede man.
Ik wil dat het niet afliep.
Ik snap er niets van.
Ik kan er niet bij.
Waarom?
Update:
TWEE JONGEREN DOODGESCHOTEN OP SCOUTSFEEST

In Onze-Lieve-Vrouw-Waver bij Mechelen
zijn zaterdagnacht op een scouts-fuif
twee jongeren doodgeschoten door een
19-jarige. De dader is onmiddellijk
gevat.

Hij schoot de twee slachtoffers vanop
korte afstand neer. Eén van hen was op
slag dood, de andere stierf op weg naar
het ziekenhuis.

Het motief van de dader is niet bekend.
Het incident gebeurde op een openlucht-
fuif van de scouts, waar een paar
duizend jongeren waren. Tijdens de fuif
toonde de jongen zijn wapen.
Waarschijnlijk zijn enkele jongeren hem
achterna gelopen, heeft hij zich
omgedraaid en geschoten.

bron: radio 1, zie ook DSonline.