TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, augustus 13, 2002

Ster
Had je wat te wensen, dan moest je vannacht niet te vroeg in je bed kruipen. Er zouden immers massa's vallende sterren te zien zijn, zo waarschuwde Frank Deboosere ons gisteren. Ik had wel veel te wensen, maar de roep van mijn bed was luider. Net voor ik slaapkamer-waarts ging, keek ik uit het raam. Donker, bewolkt, geen sterren te zien, geen wensen te doen.
Vanmorgen op de radio hoorde ik Frank trots vertellen dat er tientallen vallende sterren geweest waren vannacht. Tientallen? Ik was erg teleurgesteld. Dat waren maar een tiental wensen dan. Veel mensen zijn er niet gelukkiger geworden vannacht. Jouw vallende ster en jij, je hebt er toch een persoonlijke relatie mee. De ster valt opdat jij ze zou zien, opdat jij je wens zou kunnen doen. Voor elke vallende ster één wens. Dat dacht ik tot vanmorgen. Frank haalde me uit mijn dromen. Eén vallende ster zorgt immers voor duizenden wensen, duizenden mensen zijn mede-getuige van jouw vallende ster. Het verliest wel iets van zijn betovering zo, maar 't heeft ook zijn charmes.