TwweeT en de kleine dingen

zaterdag, oktober 19, 2002

Herfst
In de stromende regen spoelde ik het laatste restje zomer écht weg vandaag. De bloembakken op mijn (gedeeltelijk overdekt, wees maar gerust, ik werd niet nat van de regen) terras stonden nog vol zomerbloemen. De bloemen gaven al een tijdje aan dat de zomer echt wel voorbij was. Ik negeerde de signalen, stug bleef ik hen water geven. Alleen die plant met zijn witte fluwelen blaadjes wist van geen ophouden, die deed alsof hij, zomerplant, aan’t begin van de herfst in de fleur van zijn leven was. Ik heb er korte metten mee gemaakt. Tot de wortel toe heb ik hem uitgeroeid. Twintig oktober is echt wel de uiterste datum om de herfst te laten beginnen. Heide heb ik geplant, heide en een groen plantje dat goed tegen de vorst kan. De zomerplanten zijn verbannen naar het containerpark. Daar hoort de zomer in de herfst.