TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, oktober 15, 2002

:-)
Net na het werk besloot ik eventjes langs te gaan bij een bevriend koppel, om een beetje bij te praten. Hun auto stond voor de deur, dus de kans dat ze thuis waren, was erg groot. Ik belde aan, en zag het hoofd van K. al snel verschijnen. Hij keek me een beetje verward en verbaasd aan. Hij vroeg me niet onmiddellijk binnen. Ik was ook een beetje in de war, hier was ik een hartelijker onthaal gewoon. "Ik kom gewoon eventjes langs om te horen hoe het met jullie is," probeerde ik. K. moest nog eventjes zoeken naar woorden, maar hij vond ze. "M. is vanmorgen bevallen." "Ooh", nu was het mijn beurt om verbaasd te zijn. Ik dacht dat bevallen nog niet echt aan de orde was. Maar nu wist ik waarom ik vandaag zoveel aan M. en K. had gedacht. Ik vroeg of alles goed was (ja alles was goed), of het een meisje of een jongen was, hoe het kleine mensje heette. Maar dat wilde hij me nog niet vertellen. "Dat kan je meteen zelf ontdekken." Hij zocht in de stapel geboortekaartjes naar dat ene dat voor mij bestemd was. Het zoeken duurde eindeloos en hij wilde geen woord lossen. Ongeduldig haalde ik het kaartje uit de omslag. Een meisje. Fee. Mooi! Hij zocht snel nog wat drank bij elkaar en trok opnieuw naar moeder en kind. Ik stapte op mijn fiets en reed met een grote glimlach naar huis.