TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, oktober 15, 2002

Seizoen
Ik vind het nog steeds moeilijk. Nog steeds ben ik niet gewend aan de “overgang der seizoenen.” Op reis gaan in september was blijkbaar toch niet zo’n goed idee. Of ik had naar koudere oorden moeten trekken natuurlijk. Ik heb het koud. Verdomd koud. Sinds ik terug ben uit Marokko raak ik niet opgewarmd. Ik zet mijn verwarming op 25 (dat is nog 10 graden kouder dan de gemiddelde temperatuur in Marokko, maar wel 5 graden warmer dan ik de verwarming vorig jaar zette), ik heb mijn dikste deken op mijn bed gelegd, ik drink van ’s morgens tot ’s avonds warme thee, ik heb warme kleren gekocht die ik ook draag, ik douche heet, ik ga de straat niet op zonder sjaal en mijn hoedje, en ik bevries. Ik weet het niet meer. Misschien moet ik gewoon teruggaan.