TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, november 05, 2002

Babycadeau
Morgen ga ik (alweer) op kraambezoek. Fee bezoeken. Ik moet nog een cadeautje kopen voor Fee. Ik weet al wat het gaat worden, of toch zo ongeveer. Nee, geen babykleertjes, nee, geen handdoeken-met-kapje en nee, geen papflessen. Maar een boek, of twee. Een dik sprookjesboek, of het dikke boek van de Kleine Beer, of dat van de twee konijntjes en de maan, of dat van de Mooiste Vis van de Zee, of eentje van Dribbel. Ik weet nog niet welk boek ik ga nemen, maar het wordt een boek, dat staat vast.
Ok, ik geef toe, daar heeft Fee-van-nog-geen-maand niet veel aan. Maar later, als ze groot is (een klein beetje groot), dan wel. Dan kruipt ze samen met mama of papa op de zetel, nestelt ze zich in het holletje tussen de arm en de zij van oma of opa en wijst met haar kleine vingers naar de prentjes. Mama of papa lezen een beetje, laten Fee vertellen en spelen spelletjes met de plaatjes. Later, dan wil Fee niet gaan slapen voor mama of papa een heel kort stukje gelezen heeft uit haar lievelingsboek. En later, als de babysit komt, dan luistert ze heel verwonderd naar wat die te vertellen heeft. Die doet dat helemaal anders dan haar mama. En nog later, dan bergt ze die boeken op, komt er stof op, worden ze vergeten. Maar daarna ontdekt Fee de boeken opnieuw, leest ze ze opnieuw, en nog later dan is het haar beurt om voor te lezen.
Heeft iemand nog een originele boekentip?