TwweeT en de kleine dingen

zaterdag, november 30, 2002

Droom
Vannacht heb ik gedroomd dat ik mee ging betogen, dat we te laat waren voor de betoging, dat we dan maar afstapten in Brussel-Centraal in plaats van Brussel-Zuid, dat we met een hele groep naar het toilet moesten tijdens de betoging, dat er veel water stond in de kelder waar de toiletten waren, dat iemand die ik viavia kende in mijn droom ook meeging op tentenkamp, dat ik naar toneel ging met mijn moeder, dat mijn broer, nonkels en tantes daar ook waren, dat mijn broer en nonkel op het podium geroepen werden, dat mijn moeder het niet vertrouwde, dat ze vroeg of ik haar iets te vertellen had, dat ik zei, "Nee, ik ben niet zwanger, het is alleen voor je verjaardag", dat een vriendin van mijn broer meespeelde, dat er een kleine elfachtige jongen en een klein elfachtig meisje in het bos rondhuppelden, dat ze helemaal bedolven waren onder paarse bloemetjes, dat ze vervolgens het water indoken, dat een deel van de bloemetjes om de hals van de jongen bleef hangen, dat hij even dreigde te stikken, dat hij toch op tijd losraakte. En toen werd ik zo ongeveer wakker.