TwweeT en de kleine dingen

vrijdag, november 08, 2002

Halen
"Zal ik je komen halen?" vraagt ze. "Nee!" reageer ik heftig. "Dat is niet nodig, ik raak er wel." Ik wil niet dat ze me komt halen, alleen omdat ik geen auto heb. Met mijn fiets geraak ik overal. Ik wil me niet afhankelijk opstellen. Ik heb ervoor gekozen géén auto te hebben, ik ben bereid de consequenties te dragen. Alleen als het heel hard regent, als het heel ver is, dan mag ze me komen halen.
- "Maar ik wil u echt graag komen halen hoor, ik zit daar echt niets mee in. Dat is maar een kleine omweg voor mij."
- "Neenee, dat is echt niet nodig, voor mij is het ook niet ver."
- "Maar ik wil u graag komen halen."
- "Ik wil niet dat je me komt halen, ik wil de consequenties van mijn autoloze bestaan zelf dragen."
- "Maar ik kom niet graag op mijn eentje dat café binnen, daar heb ik een hekel aan."
En omdat ik er haar een plezier mee kon doen, kwam ze me toch halen.