TwweeT en de kleine dingen

woensdag, november 06, 2002

Liedje
Ik loop op m’n eentje door een winkelstraat. Ik ben niet aan het winkelen, ik ben onderweg. Het is druk, mensen lopen met pakjes en zakken winkel in en winkel uit. Op straat klinkt muziek. Alle winkels spuien muziek. Op straat hoor ik elke tien meter een ander hip liedje.
Opeens blijf ik stilstaan. Dát liedje. Spontaan verschijnt er een glimlach op mijn lippen. Ik stap de winkel binnen. Ik kuier wat rond, bekijk kleren die ik nooit zou dragen, knik vriendelijk naar de verkoopster en luister. Mijn gedachten dwalen af, eigenlijk vind ik het helemaal geen mooi liedje. Maar de herinneringen die ik aan dat liedje heb zijn wel mooi. De herinneringen herleven.
Als het liedje gedaan is, wandel ik met mijn glimlach maar zonder nieuwe kleren de winkel weer uit.