TwweeT en de kleine dingen

vrijdag, november 15, 2002

Markt
Tijdens mijn middagpauze loop ik op de markt. Ik ben op zoek naar groenten voor vanavond, fruit voor vanmiddag en misschien nog wel iets anders. Ik tast in mijn rechterbroekzak. Een zakdoek, grote behoefte aan een zakdoek. Niets te vinden. Verschrikt tast ik in al mijn andere jas- en broekzakken. Nergens een zakdoek. Vergeten op mijn bureau. Ik haat snuffen, ik haat een loopneus, ik haat neusgaten die toe zitten.
Onmiddellijk daarna ben ik gerustgesteld. Ik zal zometeen wel een pakje zakdoeken kopen. Dat kan toch geen probleem zijn. Ik krijg weer een rustig gevoel.
Maar dan besef ik dat het niet hier is dat je op elke straathoek pakjes papieren zakdoeken kan kopen, dat was in Marokko, ver van hier. Al snuffend ga ik terug naar mijn bureau.