TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, november 12, 2002

Parkeren
Ik heb een probleem met parkeren. Ik kan niet parkeren. De keren dat het me gelukt is zijn op één hand te tellen. Ook op mijn rijexamen ben ik er nooit in geslaagd de wagen op een fatsoenlijke manier tussen de paaltjes te zetten. Ik begin er zelfs niet meer aan. Ik rij liever een rondje extra in de hoop een plaatsje te vinden waar ik zo kan inrijden. En zelfs dan heb ik een probleem. Zelfs dan lukt het me zelden de auto mooi tussen de lijnen te plaatsen. Met mijn beperkte stuurvaardigheden heeft dat echter niets te maken. Parkeren roept nog een ander probleem bij me op. Ik kan niet kiezen. Wanneer er massa’s parkeerplaatsen zijn, slaag ik er niet in er één uit te kiezen. Ik stuur naar links, naar rechts, wil die linkse plaats nemen, bedenk dan dat de rechtse misschien toch handiger is en beland uiteindelijk op de linkse én de rechtse plaats. Gisteren bedacht ik daar een oplossing voor: voortaan parkeer ik mij op een plekje tussen twee wagens, dan kan ik mij niet op twee plaatsen tegelijk zetten, of er komen ongelukken van.