TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, november 19, 2002

Rode kool
“Wat wil je eten met je verjaardag?” klinkt het binnenkort. Wel, ik weet het nog niet. Vroeger hoefde ik daar niet lang over na te denken: rode kool! Dat was een tijdlang mijn lievelingseten. Op mijn verjaardag aten we bijgevolg steeds rode kool. Dat kwam goed uit, want ik was een winterkind, en rode kool is een wintergroente.
Er was ook bezoek op mijn verjaardag: mijn grootouders, mijn peter en mijn meter schoven allemaal mee rond de tafel. Maar door ingewikkelde familietoestanden had ik een tijdlang geen meter. Op een bepaald moment mocht ik een nieuwe meter kiezen. Ik koos tante S. Voortaan was tante S. ook uitgenodigd op mijn verjaardag.
Pas dan realiseerde ik me dat ik niet echt goed gekozen had: tante S. lustte geen rode kool. Sinds toen eten we geen rode kool meer op mijn verjaardag.