TwweeT en de kleine dingen

maandag, november 18, 2002

Winkel
- "Welke koffie is het best?" (wijst naar tien verschillende soorten koffie)
- "Mag ik dat armbandje eens passen? En dat ook? Nee, die kleur vind ik mooier. Ooh, daar zijn nog armbandjes, mag ik die ook eens passen?" (Aan haar arm bungelen vijf verschillende armbandjes die ik allemaal met een mooi knoopje heb vastgedaan.)
- "Hebben jullie alleen proton? Dan zal ik eerst geld moeten afhalen." (terwijl alle inkopen al ingetikt zijn)
- Verkopen jullie die rode Arafat-sjaals ook?"
- "Veel thee drinken hé, met honing, dat is goed voor je hoest! En beterschap hé!"
- "Mag ik die Adam en Eva in de etalage eens van dichterbij bekijken?" ( Adam en Eva hangen heel hoog, ik ben klein, onder Adam en Eva staan dingen zoals tassen, flessen wijn, grote poppen,...)
- "Die honing, hoe lang blijft die uit voorraad?"
- " Het is de eerste keer dat ik hier kom, ooh, jullie hebben ook eten?"
- " Ik heb ooit van mijn vriendin een fles wijn gekregen, en het was lekkere. Zou jij me kunnen vertellen welke het was?"
- "Hebben jullie ook agenda's van dat formaat van 11.11.11?" (wijst naar een grote kalender van 11.11.11)
- "Kan je dit soms wisselen in eurocenten?" (Een handvol stukken van 1 en 2 euro.)
De oogst van een namiddagje winkeltje-spelen-in-'t-echt.