TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, november 26, 2002

Zangtalent
« De Noooooorderwind, waait gierend om me heen (…) en ik weet niet precies waarom maar ik wou dat ik eens goed uithuilen kon, net als de wind, de gure noooooordeeeeerrrrrwiiiiind. » Drie jongens brullen dit archi-lelijke lied door de trein. Ze amuseren zich te pletter.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Wij hadden een soortgelijk repertoire, jaren geleden. Op weekend met de scouts of op kamp passeerden de « Vlaamsche schlagers » steevast de revue. Aan de afwas was « Ik draai hier rond en rond en rond als een leeuw in een kooi » een groot succes. De handdoeken zwaaiden we boven onze hoofden, veel afdrogen deden we niet. Een andere klassieker was « damdamdam damdamdam damdampiedoepiedoepie damdamdam zeg eens meisje waar ga jij vanavond heen, zeg eens meisje bén je zo alleen ? zeg eens meisje ik ga met je mee damdamdam…». Heel luid en heel vals zongen we deze lelijke liedjes, alleen bij de scouts, een meisjesscouts wel te verstaan. Maar heel veel heb ik niet onthouden van dit repertoire. Er was ook nog "hij speelde accordeon, heel alleen voor ons twee", maar dat was veel minder populair.
Iemand nog herinneringen?