TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, december 31, 2002

Plechtig
Al een week ligt hij naast me: mijn nieuwe agenda. Ik durf het nog niet aan hem in gebruik te nemen. Maar ik heb best al wel afspraakjes in 2003. Die heb ik voorlopig allemaal opgeslagen in mijn hoofd, en op de laatste bladzijden van mijn oude agenda. Het heeft zoiets definitiefs, je nieuwe agenda in gebruik nemen. Dan is het echt gedaan met het oude jaar, kan je alleen nog vooruit kijken. Ik heb er nog geen zin in. Nog niet. Maar vanavond haal ik mijn pen boven en schrijf ik heel plechtig met mijn beste pen - want alleen daarmee kan ik mooi schrijven - mijn naam en adres op de eerste bladzijde van mijn agenda. En daarna ga ik op zoek in mijn hoofd en in mijn oude agenda naar mijn eerste afspraakjes voor het nieuwe jaar. Dan mag het nieuwe jaar beginnen.