TwweeT en de kleine dingen

donderdag, januari 09, 2003

Douche
Ooit speelde ik volleybal. Ik speelde in een “gemengde ploeg”. Geen mannen en vrouwen samen, wel vrouwen van alle leeftijden door elkaar. Er waren tieners – zoals ik – twintigers, dertigers en zelfs één of twee vrouwen die de kaap van veertig al overschreden hadden. Elke dinsdag, na de training, en elke zondag, na de match, douchten we samen. Je zag de vrouwen ouder worden, je zag wie familie was van wie, je zag elkaars blauwe en geboorteplekken, je zag wie vermagerde, je zag (en zij zagen het ook) wie verdikte.
Toen stopte ik met volleyballen. Een aantal jaren zag ik slechts sporadisch een naakte vrouw. Tot deze week. Deze week zag ik al tientallen naakte vrouwen, en telkens andere. Telkens blijf ik me verbazen over de diversiteit onder naakte vrouwen. Geen enkele borst, kont, rug, bil of buik is hetzelfde. En weinigen benaderen de perfectie.