TwweeT en de kleine dingen

donderdag, januari 23, 2003

Kassa
Achter me bij de kassa stond een student. Ze babbelde luid met een jongen die aan een andere kassa stond aan te schuiven.
“Wanneer heb jij je laatste examen?” vroeg hij.
“Zaterdag, sociaal-economische.”
“Nieuwe?”
“Nee, middeleeuwen.”
“Ooh, dan heb je nog wel wat tijd.”
“Ja, maar ik zal hem kunnen gebruiken ook, ik moet nog veel doen voor dat vak.”
“En daarna weer aan je thesis beginnen?”
“Ja”, ze zuchtte, “maar daar heb ik géén zin in. Ik denk dat ik liever examens doe dan aan mijn thesis te werken. Ik moet nog veel archiefwerk doen, en dat is zo saai.”
“Waarover gaat je thesis dan?”
De woorden lagen op mijn tong, maar ik hield me nog net op tijd in. Ik zal nooit weten waarover haar thesis gaat. Iets sociaal-economisch, ja dat wel.