TwweeT en de kleine dingen

zaterdag, februari 15, 2003

Bloem
Met mijn imposant boeket bloemen stapte ik de trein op. De trein was al aardig vol, allemaal studenten met rugzakken, gitaren en een hond. Mijn collega en ik vonden nog net twee plaatsen, eentje aan het raam en eentje aan het gangpad. Heel voorzichtig nam hij de bloemen van me over en legde ze op het bagagerek boven ons. De studenten keken naar ons. "Zou ze echt zulke mooie bloemen gekregen hebben van die véél oudere man?" "Wat bezielt haar om iets te beginnen met een man die zoveel ouder is?" Ik zag ze denken. Ik glimlachte. Mijn collega had niet veel te maken met de bloemen, hij was er alleen een beetje jaloers op. Jaloers op de bloemen en op de romantische ziel van mijn vriendje. Bloemen laten afleveren op het werk, dat kon hij niet bedenken. Hij ging met lege handen naar zijn vrouw.