TwweeT en de kleine dingen

maandag, maart 03, 2003

Slaap
Elf uur, ik ga slapen. Tien na elf, ik denk na over het voorbije weekend. Ik ben klaarwakker. Kwart over elf: ik draai en keer maar word niet moe. Twintig voor twaalf: ik voel me langzaam verglijden in een diepe slaap. Ik lig op een vlot, in een oneindig meer. Ik drijf zachtjes vooruit, mijn hoofd eerst. Het lijkt alsof mijn benen kilometers van me verwijderd zijn. Ik denk, “dit gaat goed, zo meteen slaap ik.” Vijf voor twaalf: Ik ben opnieuw klaarwakker. Ik zet de radio aan, nieuws meepikken. Tien over twaalf: radio terug uit. Twintig over twaalf: toiletbezoek. Vijfentwintig over twaalf: het nachtlampje gaat aan. Ik neem mijn boek en lees vanaf pagina 23. Op pagina 35 voel ik me te moe om nog aandachtig te kunnen lezen. Kwart voor één: lichtje gaat uit. Eén uur: ik woel en woel. Twintig over één: ik kijk zuchtend naar mijn wekker. Vier uur: ik schiet wakker, een nare droom. Achtentwinig over zes: wekker en wakker. Kwestie van uitgerust aan een nieuwe werkweek te beginnen na vijf dagen vakantie.