TwweeT en de kleine dingen

vrijdag, mei 16, 2003

Deadline
Voor mijn collega’s was het vandaag een doordeweekse werkdag. Niet zo voor mij. Vandaag was het deadline-dag. Om vijf uur moest het resultaat van drie maanden werk af en klaar zijn. Ik stond vanmorgen extra vroeg op, ging gisteren extra laat slapen, want ik had nog een heleboel werk. Stukjes invoegen, teksten nakijken, inleidingen schrijven, de laatste hand leggen, zeg maar. Alleen was de hand nog erg groot. Ik kon mijn tijd best gebruiken.
En toen gebeurde het. Oorverdovend lawaai, onophoudelijk. Spontaan stopte ik mijn vingers in mijn oren. Het hield niet op. Het deed pijn, je kon niet blijven zitten. Brandalarm. Een brandoefening, net vandaag.
Ik heb ontdekt dat er kleine paarse bloemetjes groeien in het grasveldje.
En mijn deadline heb ik gehaald. Om kwart over vier was de tekst klaar, gedaan.