TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, mei 27, 2003

Luxe
Vandaag is de grote dag. Maanden hebben ze er naartoe geleefd, mijn collega’s. (Dat geldt in veel mindere mate ook voor mij, ik noem mezelf geen verslaafde.) De nieuwe koffiemachine is eindelijk gearriveerd. Een volledig jaar verstreek sinds de operatie werd ingezet: maanden met een koffiemachine die het meer niet dan wel deed – de horror – maanden van discussiëren, maanden van proefdrinken en beslissen. En nu is de kogel door de kerk en staat de spiksplinternieuwe koffiemachine-de-luxe er. Weliswaar van een erg fout merk – bittere koffie, maar lekker dat mag ook gezegd.
Tientallen soorten, kleuren en smaken heeft de machine te bieden. Ik ging voor de Wiener-mélange, al werd me niet zoveel keuze gelaten. “Neem een Wiener-mélange, die hebben we nog niet geproefd.” Braaf gehoorzaamde ik. Maar toen mijn kopje gevuld was, wilde er niemand proeven. Ik vond het best wel lekker. Koffie met een vleugje chocomelk. Straks neem ik een choco-de-luxe, of wordt het toch een cappuccino? Ik weet het nog niet.