TwweeT en de kleine dingen

woensdag, mei 14, 2003

Verjaardag
“Ik heb een website,” zei vriend S.
“Een website? Wat staat daar dan op? Wat doe je daar dan mee?”
“Euhmmm… eigenlijk is het een weblog.”
De vraagtekens in onze ogen werden nog groter.
“Wat is dat dan?”
“Wel, ik schrijf daar stukjes, ik doe daar dingen.”
Het antwoord was niet echt bevredigend. Ik ging op onderzoek uit. Ik vond zijn weblog, klikte verder, kwam terecht bij zijn collega Katrien en bij Joeri en bij vele anderen. Ik raakte geïntrigeerd. Ik las en las.
En toen dacht ik: ik kan dat ook, ik wil dat ook. Eén jaar geleden maakte ik mijn eigen weblog. Voortaan las ik en schreef, reageerde en kreeg reacties. Ik ging anders kijken en anders schrijven. Eén jaar weblog in de archieven.
(Zo lang heeft vriend S. het trouwens niet volgehouden, hij stopte ergens in september. Er wordt alleen nog over hem geschreven.)