TwweeT en de kleine dingen

maandag, mei 12, 2003

Wenen
"Dames en heren. Spoor zes. De internationale trein naar Wenen van 19u.26 komt zo dadelijk aan op spoor zes. De samenstelling van deze trein kan u vinden op de borden in het midden van het perron."
Mmm, denk ik, als ik eens gewoon op de trein naar Wenen stap en morgen wakker word in die verre stad? Dan kom ik zaterdag pas terug, als mijn deadline achter de rug is.
"Spoor zes. Opgelet. De internationale trein naar Wenen is enkel toegankelijk voor reizigers met een internationaal vervoersbewijs voor Aken of verder."
Ik blijf zitten in mijn trein, wacht tot hij vertrekt, naar huis.
"Dames en heren opgelet. Deze trein zal vertrekken met een vertraging van onbepaalde duur wegens een defect aan de voorgaande trein. Onze excuses voor het ongemak."
zucht.
oeps
tralala