TwweeT en de kleine dingen

vrijdag, juni 13, 2003

Slip
«Zou ik die wel nemen ? Gaat die niet te groot zijn ? »
« Nee, nee Hilde, neem die maar, een large is goed. »
Hilde was jong, maar had iets ouds over zich. Ik schatte haar 32. Ze was groot en mager. Ze had knap kunnen zijn, maar ze was het niet. Haar houding maakte van haar een klein hulpeloos wezentje, haar schouders hield ze naar voren, haar nek gebogen.
Haar moeder was groot en dik. Zij straalde macht uit, ze liep fier rechtop.
Samen stonden ze in de afdeling mannenondergoed, bij de slippen.
« Maar ik weet het niet, misschien is een large te groot. »
« Nee, neem een large Hilde ! »
« Maar als die te groot is wat moet ik dan doen ? »
« Dan neem ik die wel over. »
Het tweetal wandelde weg.
En kwam terug.
« Mama, ik neem een large hé. »
« Hilde ! Natuurlijk neem je een large ! »
Ik wandelde weg.