TwweeT en de kleine dingen

vrijdag, juli 04, 2003

Appelflap
“Bij die bakker hebben ze hele lekkere appelflappen,” zei vriendin E. “De beste die ik in Leuven al gegeten heb.” Zo af en toe hou ik wel van een appelflap. Maar mijn smaakpapillen zijn niet weg van alle appelflappen. Van bladerdeeg-appelflappen moeten ze niets hebben, die vinden ze niet lekker. Veel te vet, een geknoei met deeg dat in schilfers uit elkaar valt, nee, daar hebben ze het niet zo op begrepen. Een appelflap in gewoon deeg daarentegen, met veel appel en een snuifje kaneel, daar zijn die smaakpapillen van mij weg van.
Als vriendin E. beweert dat de appelflappen heerlijk zijn bij die bakker, dan behoren ze vast tot de categorie “verwennen-mijn-smaakpapillen.” Daarom is ze toch mijn vriendin?
Het viel tegen. Ze verkochten er alleen bladerdeeg-appelflappen.
Ik was diep teleurgesteld in vriendin E.