TwweeT en de kleine dingen

woensdag, augustus 13, 2003

Vrij
Nu ben ik helemaal in het midden, dacht ik. Ik keek naar links en zag water, rechts van me, water, voor me, water. Ik draaide me op mijn rug: achter me: water. De zon brandde op mijn hoofd, ik voelde mijn haren nog een tint lichter worden. Het water was warm, warmer dan in het zwembad. Niet echt verkoelend, maar het gevoel van eindeloosheid maakte veel goed. Ik draaide rondjes om mijn as, keerde op mijn rug, dan terug op mijn buik. Ik maakte gekke bewegingen. Ik stoorde er niemand mee. En niemand dook net voor mij het water in, of crawlde in een schuine streep zonder te kijken naar de overkant. De vijver was van mij.
In de verte gleden enkele zeilbootjes soepel over het water. Een jongen worstelde met een knalgroene spinnaker. Mijn gevoel van vrijheid werd er nog groter door.