TwweeT en de kleine dingen

woensdag, november 05, 2003

Kappersverhaal
Er lachte een meisje naar me toen ik de kapperszaak binnenstapte. Ik herkende haar, en toch ook weer niet. Even twijfelde ik, maar ik ging toch maar naast haar zitten.
«Dag, ben jij Ellen of Veerle?»
Ik wist het niet meer, welke zus er hier naast me zat.
«Nee, ik ben Elke.»
«Oei, dan zat ik er wel heel ver naast, wat ben je erg veranderd! En wat lijk je erg op je zussen!»
Elke was 18 ondertussen, zeven jaar jonger dan Ellen, haar oudste zus. Ooit zat ik samen met Ellen in de klas, terwijl Elke een vriendin was van mijn jongste zus, ook 18. Toen ik Elke voor het laatst zag, was ze een meisje van 12, nu was ze bijna volwassen.
«Ik heb gehoord dat je een vriend hebt,» zei ze tegen mij.
Ik keek haar niet-begrijpend aan. Ja, ik heb een vriend, maar dat is geen nieuws, dacht ik. En waar zou zij gehoord hebben dat ik een vriend had? En toen wist ik het.
«Ha, maar ik ben Nele, niet L!»
Ze vergiste zich ook. Ze dacht dat ik mijn zeven jaar jongere zusje was…
«Jullie lijken ook heel erg op elkaar!»