TwweeT en de kleine dingen

zaterdag, januari 10, 2004

Gebouw
Ik zit op een zeer fascinerende plek nu. Een spik-splinternieuw gebouw, moderne, functionele architectuur. Ik val van de ene verbazing in de andere. Mediterrane mini-binnentuintjes, Natalia op de toiletten, overal pc's met hypermoderne flat-screens, grote ramen, hoge plafonds en brede, lange gangen. Maar de ramen zijn het fascinerendst. Van waar ik zit, zie ik twee andere gebouwen. Maar eigenlijk zijn het deeltjes van hetzelfde gebouw. Soms kan ik een blik werpen in de andere gebouwen en dan gaan er hele nieuwe werelden voor me open. Maar soms bots ik op een muur. De ene seconde een muur en de andere een raadzaal, of een stilleven met pc en kamerplant, en dan weer een muur. En opeens valt mijn oog op een mooie vlag en dan is er weer de muur. Het is de zon die me parten speelt. Of is het dit waanzinnige gebouw?