TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, maart 23, 2004

Lawaai
“Heb je last gehad van de logés?” vroeg mijn bovenbuurvrouw me toen ik haar toevallig op de trap tegenkwam.
Ik reageerde een beetje verward. “Nee, ik wist niet dat je logés had.”
“Ja, ik was op vakantie en toen heeft hier een koppel gelogeerd. Hebben ze niet te veel lawaai gemaakt?”
Dat er een koppel was, dat had ik gemerkt. Verder had ik niets gemerkt.
“Nee hoor, ze hebben geen lawaai gemaakt.”
Ik was er niet helemaal zeker van of ze de aarzeling in mijn stem niet had gehoord. Er was boven echt geen lawaai geweest, geen muziek, geen tv, geen feestjes, geen geschreeuw. Maar ik was wel een keer midden in de nacht wakker geworden. En ook op zondagochtend had ik een keer kunnen meegenieten.
Ze hadden luidruchtige seks, de logés.
En ik die dacht dat mijn bovenbuurvrouw een vriendje had.