TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, maart 30, 2004

Mislukt
Soms lukt het niet. Honderd keer denk ik, dit is gemakkelijk, dit doe ik zonder enige moeite. En honderd keer doe ik het ook zonder enige moeite. Ik mag het best zeggen: ik doe dat niet zo slecht. Nee, super ben ik ook niet, maar ik kreeg al wel vaker complimentjes.
Ook gisteravond had ik er vertrouwen in. Ik had een heel plan in mijn hoofd en er leek me niets moeilijks aan.
Maar gisteravond kreeg mijn vertrouwen een flinke knauw. Ik ben jammerlijk mislukt. Gevloekt heb ik. Maar het was te laat. Ik trok mijn conclusies. Ik ben waardeloos in de keuken. Ik-kan-niet-koken. Nogmaals: Ik-kan-niet-koken.
Mijn gast vond het gelukkig voornamelijk grappig. “Ha, nu kan je weer een stukje schrijven,” zei hij.
Maar ik heb mijn lesje geleerd: voortaan bekijk ik A-L-T-I-J-D de verpakking van de voorgewassen aardappels voor ik ze bak. Gebakken aardappels moeten vooraf gekookt zijn.