TwweeT en de kleine dingen

woensdag, april 07, 2004

Probleem
Ik heb een probleem. Een probleem dat ik zo lang mogelijk probeer te negeren, maar uiteindelijk toch onder ogen moet zien. Ik heb wel meer problemen die in die categorie vallen. Het probleem nadert zijn kan-er-niet-meer-om-heen-fase. Ik krijg bezoek vanavond. Mijn huis is een puinhoop. En dat is het probleem. Even snel stofzuigen zal niet gaan, mijn stofzuiger is stuk. Of liever, ik vermoed dat de stofzuigerslang verstopt zit.
Nu heb ik al wel een aantal oplossingen voor dit probleem uitgedokterd. Zo dacht ik eraan om een nieuwe stofzuiger te kopen. Maar dat vind ik een beetje zonde, mijn stofzuiger zelf doet het nog.
De tweede oplossing die ik bedacht was de stofzuiger van mijn buurvrouw. Ik kon vragen of ik haar exemplaar niet even kon lenen. Dat mocht. Vorige week. Deze week niet, ze is op reis.
De derde oplossing: doe iets aan die slang. Ja, dat leek me wel wat, ik had alleen geen idee hoe of wat.
Ik vrees dat het mijn huisje er vanavond nog erg stoffig bij zal liggen.