TwweeT en de kleine dingen

donderdag, april 22, 2004

Wulps
Aan de muur hing een mooie foto. Een naakte vrouw lag wulps half in de golven, op een verlaten, exotisch strand. Haar linkerbeen, het dichtst bij de fotograaf, had ze nonchalant opgetrokken, twee tepels priemden in het ijle. Het moest al een oude foto zijn, de kleuren waren een beetje vergeeld. Ik grinnikte in mezelf. Een oude man en zijn pleziertjes. Ik kende de man niet, ik was voor het eerst in zijn huis. De man zag me naar de foto kijken.
“Ik ben ook een amateurfotograaf, en die foto, die heb ik genomen in Griekenland. Dat meisje lag daar op dat strand, en verder was er niemand. Ik heb die dan rap getrokken en ben voort gegaan. Die heeft daar zelfs niks van gemerkt, zelfs van de klik werd die niet wakker. En ’t strafste is: ik heb met die foto nog ne schone prijs gewonnen. Straf hé."
Ik grinnikte. En wist niet hoeveel van zijn verhaal ik mocht geloven.