TwweeT en de kleine dingen

woensdag, mei 12, 2004

Niet denken
Toen ik het de eerste keer zag, wilde ik niet. Onhygiënisch en goor vond ik het. De tweede keer moest ik heel wat weerzin overwinnen, maar deed ik het toch. Nu, een maand later, sta ik er nog amper bij stil, maar denk er ook niet meer over na.
Hoewel er niets veranderd is.
Ik drink mijn kopje thee, ik word niet ziek. Het zal dus wel geen kwaad kunnen, sus ik mezelf. Maar van de idee alleen, ga ik nog steeds een beetje gruwen. Niet denken. Wel vertellen. Er zit een vliegenlijk in de waterkoker. Nee, niet in het kokende water, maar aan de buitenkant, in de buurt van het rode vlottertje dat aangeeft hoeveel water er in de waterkoker zit. De vlieg dobbert lustig mee. Niet denken, niet denken, niet denken. Dat buisje aan de buitenkant, dat moet toch in verbinding staan met het kokende water binnenin? Hoeveel bacteriën zitten er nu in dat water? Hoe is die vlieg daar in geraakt? Hoe krijgen we die er ooit weer uit? Ga ik daar dood van? Niet denken, niet denken.