TwweeT en de kleine dingen

vrijdag, mei 28, 2004

Tijd
Sommige mensen weten echt niet wat ze aan moeten met hun tijd. Sommige mensen hebben echt tijd te veel.
Mijn overbuurman is zo'n man.
Hij kan niet stil zitten, vertelde hij me ooit. Dat heb ik gemerkt ondertussen.
En als ik een dagje verlof heb, zoals vandaag, dan word ik er zelfs wakker van. Hij is namelijk ook niet stil, als hij niet stil kan zitten.
Mijn buurman heeft een blaasmachine. Daarmee blaast hij alle stofjes, blaadjes, takjes en eventuele papiertjes op zijn stoep weg. Elke dag.
Er staan ook wel heel wat bomen in de buurt. In de herfst ligt er aan deze kant van de straat al gauw een dik bladertapijt. Aan zijn kant niet, dat moet ik toegeven. En als het een beetje waait in de lente verliezen de bomen hun gele bloesems. Maar nu valt er niets naar benden. De bladeren blijven nog aan de bomen en de helikoptertjes zijn nog lang niet begonnen aan hun onvermijdelijke weg richting stoep. De stoep is kraaknet. Zelfs onze stoep is nu kraaknet.
En toch blaast mijn overbuurman elke dag de stofjes weg.