TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, juni 08, 2004

Onthaal
“Goeiemiddag, ik ben Nele en ik had graag meneer X gesproken.”
“Meneer X weet van uw komst?”
“Ja, we hebben gisteren afgesproken dat ik deze namiddag zou langskomen.”
Mevrouw onthaal belt meneer X.
Meneer X neemt zijn telefoon niet op.
“Hij neemt niet op, maar ik zal zijn collega opbellen. Wie kan ik aanmelden?”
“Nele van XX. Ik kom iets ophalen, het zou klaarliggen.”
Mevrouw onthaal belt de collega van meneer X. Ze praten een tijdje.
“Meneer X is er niet deze namiddag. Hij is vertrokken naar Antwerpen. Zijn collega wist niet waarover het ging. Maar ik zal zijn medewerker nog eens bellen.”
Mevrouw onthaal pleegt haar derde telefoontje. Ze puft zichtbaar, het haar aan haar slapen is donkerder, nat. Ik blader enkele boekjes door.
Ik word bij de telefoon geroepen.
“Zeg nog eens wie je bent.”
Ik herhaal wie ik ben, waar ik werk, wat we doen en waarvoor ik meneer X zoek.
Ze sluit haar telefoongesprek af.
“Ze gaan een oplossing zoeken, hebben ze me gezegd.”
Drie tellen later komt meneer X himself de trap af, hij is helemaal niet naar Antwerpen.
“Ooh, dat doen ze om mij een hak te zetten,” zegt mevrouw onthaal.
Meneer X overhandigt me mijn “ding” en lacht naar mevrouw onthaal.