TwweeT en de kleine dingen

maandag, augustus 16, 2004

Moed
Ze vertelde over haar reis naar Mexico. Ze zou er enkele maanden blijven, maar wat ze juist ging doen, dat wist ze nog niet. "Vrijwilligerswerk ofzo, ik zie wel. Dat hoeft niet allemaal op voorhand vast te liggen. Maar nieuwjaar vier ik samen met L. Zij heeft me uitgenodigd." Eén ijkpunt in haar toekomst. Verder ligt alles open. Enkele maanden geleden deed ze het nog met minder. Ze gaf haar baan op, zonder perspectief op een andere baan. De job maakte haar immers ongelukkig. Het kwam goed, ze vond snel een nieuwe, betere baan. En nu vertrekt ze, en laat ze vele zekerheden achter.
Ze vroeg of ik op reis was geweest.
"Ja, een weekje naar Polen."
"Hoe ben je daar geraakt?"
"Met de auto, en ik heb gereden."
"Het hele eind?"
"Het hele eind."
"Dat zou ik nooit durven, dat vind ik heel moedig van je."
Ik vind mezelf maar zelden moedig, niet zoals zij moedig is.