TwweeT en de kleine dingen

woensdag, september 22, 2004

Dokter
"Dan mag je nu even wachten in het pashokje. De dokter komt je meteen halen. Je hoeft je niet terug aan te kleden."
Ik ga zitten op het bankje, sla een blik op de Knack. Denk, die moet vast oud zijn. Kijk naar de datum, 23 september 2003. Een jaar oud. Ik lees over de Vlaamse regering, die al lang de Vlaamse regering niet meer is. Ik zoek verder naar een interessant artikel. Lees hier wat en daar wat. Krijg het koud. Mijn kleren liggen naast me, maar het heeft geen zin dat ik ze aantrek, ik moet ze meteen terug uit doen. Counting Crows op de radio. Geen dokter. Koud. Gerard Bodifie over Etienne Vermeersch en over Darwin. Koud. Geen dokter. Radio 4 FM.
Ik geef het op, ik trek mijn kleren aan. Nieuws op de radio.
"Nele? U mag meekomen."
Twintig minuten liet ze me wachten, zonder kleren.
Ik hield ze aan, trok ze niet meer uit.