TwweeT en de kleine dingen

zondag, oktober 17, 2004

Aankoop
« Is er een cadeautje bij ? »
« Nee. »
De verkoper scande de twee boeken.
« Dat is dan 42 euro en 30 cent alstublief. »
Ik betaalde en had spijt.
Niet van mijn aankoop, wel van mijn antwoord.
Natuurlijk waren er wel cadeautjes bij. Twee zelfs. Twee cadeautjes voor mezelf. Twee boeken waaraan ik mij de komende maanden ga verwarmen, die een glimlach op mijn gezicht zullen toveren, die treinritten minder saai zullen maken, waarvan ik heel wat ga leren.
Volgende keer laat ik mijn boeken inpakken. In mooi inpakpapier, met een strik er bovenop. En dan plaats ik ze onuitgepakt in mijn boekenkast.En wanneer ik toe ben aan een cadeautje voor mezelf. Wanneer de wereld hard is, of de tijd schaars, dan zoek ik een mooi cadeautje uit in mijn boekenkast. Eentje dat me niet zal teleurstellen.