TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, oktober 19, 2004

Belofte
"Is er ergens een boekenwinkel in de buurt?" vroeg ik.
"Ja hoor, je volgt deze straat, altijd rechtdoor. Aan je linkerkant zit er een grote boekenwinkel. Eentje waar je je uren in kan vermaken. Hij is heel groot. Er zit zelfs een bibliotheek aan. Als je hier naar rechts gaat en dan altijd rechtdoor dan zie je hem zeker. Er zit zo’n ronde, glazen uitstulping aan de voorkant."
"Dan vind ik het wel, heel erg bedankt."
Ik dwaalde door de straten, sprong af en toe een winkeltje binnen en weer buiten. Ik haastte me niet, maar koesterde het vooruitzicht. Een winkel om in te verdwalen, om uren in rond te hangen. Zachtjes proefde ik van de belofte, liet me verleiden. Ik wierp nog een blik in enkele etalages, ontwaarde een gebouw met een glazen, ronde uitsprong en stapte enkele uurtjes genot binnen.