TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, november 30, 2004

Wensen
"Een horloge, is dat geen goed idee?"
"Nee, dat is verloren moeite, dat draag ik toch niet."
"Waarom niet?"
"Ik heb het niet nodig en ik vind het niet prettig om met zo’n ding rond mijn pols te lopen."
"Maar wat wil je dan voor je verjaardag?"
En toen bleef het stil.
Ik kan het niet, zeggen wat ik wil. Ik wil mensen niet aanzetten om te dure spullen te kopen, spullen te kopen die ze helemaal niet willen kopen. En dus zeg ik elke keer: "Dat weet ik niet." Of: "Ik heb niets nodig."
Maar in mijn hoofd heb ik wel een verlanglijstje, eentje dat ik niet hardop durf uitspreken.
een nieuw gezelschapspel
een echte wok
veel oosterse kruiden
een oven
een nieuw huis, zonder nachtlawaai
een warme sjaal
een echt internetadres
En verder weet ik het echt niet…