TwweeT en de kleine dingen

dinsdag, februari 22, 2005

Dilemma (2)
De katten zijn er nog altijd. Als ik thuis kom, zitten ze op het balkon, als ik wakker word en mijn gordijnen open trek zitten ze er nog steeds. Ze worden een deel van het meubilair. En ik vrees dat ze mij inderdaad geadopteerd hebben. Er staan nu een kommetje met brokjes en een kommetje met water buiten. Heel af en toe mag er ook een kat binnen. Het is immers erg koud buiten. Maar dat voelt nog erg onwennig voor beide partijen.
De katten, zo noem ik ze steeds. Want hun namen ken ik niet. Hun halsbandjes vermelden die niet. Vast gaf iemand ze ooit een naam. Basiel, of Luna, of Tiger, of Minoes. Ik heb geen idee.
"Dat is toch geen probleem," zei mijn zus gisteren. "Je kan ze toch zelf een naam geven. Die rosse, dat is Karamel."
Ze riep haar, streelde haar, en noemde haar bij haar nieuwe naam.
Karamel. Nu de andere nog. Iemand een naam voor een langharige, magere, donkergrijze kat?