TwweeT en de kleine dingen

woensdag, februari 23, 2005

Voornemen
Aan het begin van 2005 had ik enkele goede voornemens. Een ervan was: minder boeken kopen. Moeilijk, maar het moest, dat besefte ik zelf ook wel. In de tweede helft van 2004 kon ik voor meer dan 350 euro boeken kopen, zonder dat mijn bankrekening het voelde. Toen mijn boek klaar was, kreeg ik immers heel wat boekenbonnen cadeau.
Maar aan het einde van het jaar waren de bonnen op. Ik had flink mijn best gedaan. Kwam ik in de verleiding om en boek te kopen, dan kocht ik het, bonnen genoeg. Mortier, Mankell, Tellegen, Brown, Van den Berg, Franzen, Ruiz Zafon (mooi!), Moeyaert, ik hield me niet in.
Vanaf januari was het uit met de pret. Ik moest boekenwinkels weer voorbij lopen, zonder er binnen te gaan en alles te kopen waar ik zin in had. Moeilijk, zo bleek afgelopen zaterdag al voor de derde keer dit jaar. Bijna een uur bleef ik hangen, las, snuisterde en liet me verleiden. De oogst: Slaap! van Annelies Verbeke en Verlossing van Anthony Doerr. Ook mooi trouwens, die laatste.
Maar nu moet het gedaan zijn. Eerst moeten alle boeken die ongelezen in de kast staan, uit. Weer een goed voornemen.